Weelde - Reisverslag uit Kampung Gaya, Maleisië van Ilse Engwirda - WaarBenJij.nu Weelde - Reisverslag uit Kampung Gaya, Maleisië van Ilse Engwirda - WaarBenJij.nu

Weelde

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Augustus 2013 | Maleisië, Kampung Gaya

Dit wordt een heel saai stukje. Na ons afscheid van de groep lieten we ons met een taxi naar de Marina rijden. Daar rolden we net op tijd uit voor de speedboat naar Gaya Island. Meteen sloeg de vijfsterrenluxe toe. Tassen werden aan boord gedragen, drie man sterk zwaaide ons uit en wachtte ons weer op aan de overkant. Een regendouche en een bad waar je in kunt zwemmen, superbedden, tv met HBO en zwermen personeel. Pieter vindt het maar niks en houdt van sober. Maar Jikke plukt een lange rok met topje uit haar tas en flaneert rond alsof dit haar natuurlijke habitat is. Helaas kunnen we niet naar het sjiekste restaurant. Reden 1: Pieters outfit. Slippers mogen niet, en zijn schoenen ruik je na drie weken modder op meters afstand. Die mogen nergens meer binnen. Reden 2: alleen seafood. Maar we vermaken ons prima. Duiken. Met een speedboat naar het privé strandje waar Jikkes barbecue vriend al
al klaar staat om lekkere hapjes te maken. Yoga waar Pieter ongekende talenten blijkt te hebben. Kortom: saaaai!