Watershampoo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Engwirda - WaarBenJij.nu Watershampoo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Engwirda - WaarBenJij.nu

Watershampoo

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Omdat we in Chiang Dao logeerden moesten we ook naar de mysterieuze grot van Chiang Dao, die vele scooterkilometers terug al aangegeven werd. De grot hoorde bij een tempel en na wat donaties hier en daar mochten we naar binnen. De grot had een penetrante zweetgeur, dat leidde nogal af. Er ging een Thaise mevrouw mee met een lamp, want de grot was groot en we konden verdwalen. De gids liet ons op de tocht allerlei rotsformaties zien waar ze iets in zag. Dat was ook het enige Engels dat ze sprak. Laaj! On! .... Ok.... Leeuw. Met veel fantasie dan. We zagen ook Lotus flowers, elephants en meer. Meestal zagen we het niet, maar zij herhaalde het woord tot we instemden. Curtain! ... ? Curtain! ...? Dat was een vergissing, even later: no - candle!
De grot was enorm en we moesten ons een paar keer door claustrofobisch kleine doorgangen wurmen. Pieter ging als laatste en deed dat dan in het pikkedonker, want de gids stond meestal verderop weer iets aan te wijzen. Jikke en ik vonden het heel erg spannend. Niet alleen zaten er overal vleermuizen boven ons hoofd, er sprongen ook steeds gemuteerde spin-sprinkhanen vooronze voeten weg. Hele enge beesten. De gids moest wel erg lachen om ons gegil en gehups. Toen we een heel steil trapje afgingen deed ze mee met de rare geluiden door bij elke tree een keiharde boer te laten.
We waren erg blij toen we weer daglicht zagen en konden ontsnappen. Maar eerst de laatste formatie bekijken: watershampoo??!! Later lazen we in de Lonely Planet dat de gidsen uitstekend Engels spraken.

• 24 Juli 2012 - 03:54

Marjon:

Je weet dat als in de lonely Planet iets wordt aangeraden, het hoogstwaarschijnlijk bergafwaarts is gegaan. Klanten genoeg vanwege de lonely Planet dus ze hoeven niet meer zo nodig hun best te doen.

• 24 Juli 2012 - 03:54

Marjon: