Durban dancing shrimp - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Engwirda - WaarBenJij.nu Durban dancing shrimp - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Engwirda - WaarBenJij.nu

Durban dancing shrimp

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Koh Tao is één grote duikvijver met bijna meer duikscholen dan resorts. Gisteren en vandaag gingen wij dus ook duiken, bij de duikschool van Ties, uitgezocht op de naam. Gaby en (onze) Ties gingen voor het eerst en het laatst: Gaby vond het te eng en Ties vond het te saai. Elske, Jikke en ik gingen drie keer duiken (en er komt vast nog meer). Pieter wilde niet: teveel gehannes.
Een beetje duik kost een halve dag want je hebt heel veel spullen nodig die je eerst moet passen, je moet op de boot naar de duikstek, en bent eindeloos bezig om alles goed in elkaar te zetten en aan te trekken en dan bij je buddy alles te controleren. Wel heel gezellig en ik vermoed dat dat een groot deel van de fun is. Op vakantie heb je namelijk toch zeeën van tijd om stuk te slaan.
Vooral de duik bij Chumpon Peninsula was erg mooi, een berg(je) onder water, helemaal begroeid met anemonen. Je ziet er overal piepkleine paarse, gele en oranje mini-kerstboompjes. Kom je in de buurt dan verdwijnen ze in een holletje in de rots, wacht je even dan bloeien ze weer op. Andere hoogtepunten waren de grote paarse rog met gele stippen, een enorme zwevende kwal waar een krab op zat en waar tussen de tentakels allemaal minivisjes woonden. Ook onze vriend Nemo was er en het allerbeste: de Durban Dancing Shrimp. Hele goede naam voor een garnaal, of een dj. Wij duiken nog wel even verder met Jikke voorop als de grote duikheld.

• 03 Augustus 2012 - 14:24

Marjon:

Dat klinkt leuk, ik wil ook mee.

• 03 Augustus 2012 - 14:54

Piet R.:

Pieter heeft dit toch ook van mij.
    Ik heb het ook een keer geprobeerd en ben ermee gestopt.
    Snorkelen vind ik wat simpeler en zie je ook de onderwater pracht.
    Succes allemaal en tot ziens.
    Piet R.