Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Engwirda - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Engwirda - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

19 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Het avontuur begon al in Nederland toen Ties en Gaby 2 nachten voor vertrek een scooterongeluk kregen. Een paar uur voor het inchecken besloot Gaby definitief mee te gaan en vers uit het ziekenhuis ging ze in een rolstoel het vliegtuig in. Vele deuren gingen open, nog nooit zo snel overal doorheen gegaan op een vliegveld!
Met een nachtje overslaan komen we 's morgens vroeg in Bangkok aan waar alles vertrouwd aandoet: de ranzige Koa San Road waar de hele dag backpackers aankomen, vertrekken en veel zuipen. De stalletjes pad Thai voor de Burger King en de Mac. Goedkope kleding, juwelen en clubs. De dikke kakkerlakken. En de klamme hitte.
Buiten deze wereld op zichzelf varen we met de pont naar Noord. Helaas vergat Pieter zijn Weespertrekvaartmannenlied over de pont te zingen. En Gaby ontmoet na drie jaar haar vader. Geen roerend weerzien, maar ze mag met Ties naar zijn resort op Ko Samui.
We boeken de busrit bij een oude mevrouw in de telefoon-kleding-reiswinkel. Ze schrijft een ticket op de achterkant van een boekingsformulier. Er staat Ko Chang en we maken een nieuwe, waarbij ik voorschrijf hoe je Ko Samui schrijft. Date? 19! Ok, 19-2. Eh, het is de 7e maand! Ok, 19-7-11. Eh... Het is 2012. Ok! Stempel erbij en klaar. Het is moeilijk voor te stellen maar waarschijnlijk brengt dit vodje de kinders naar Ko Samui.
Na 3 nachten zijn we er weer klaar mee en willen we verder. Onze wegen splitsen: wij vliegen naar Noord, zij partybussen naar Zuid. Duimen maar.

• 19 Juli 2012 - 09:12

Dewi:

Aaaah ik mis jullie =(

• 19 Juli 2012 - 10:16

Tonnie:

Hele fijne reis:)

Benieuwd welk resort Ties en Gaby heen gaan.